שלח תגובה 
 
דירוג האשכול:
  • 0 הצבעות - 0 ממוצע
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה"
16-May-2016, 14:29
הודעה: #52
"עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה"
(16-May-2016 9:52)עידן444 כתב:  
(16-May-2016 1:42)דוד חטב כתב:  דבר ראשון הלוואי שדבר כזה יצליח...
אבל בשביל שזה יצליח צריך שהאוהדים יגיעו נקיים ולא שמאחורי כל אוהד יעמוד איש עסקים שיכוון אותו...
אני ממש לא מאמין שאנשי עסקים שמים כסף כתרומה פשוט לא אוכל את זה...

מעבר לזה צריך אנשים שבאים לעשות ולא לדבר כאלה שיודעים דבר או שניים בהקמת מנגנונים מורכבים שיודעים לבנות הליך ברור ושיאמינו...
כאלה שלא רצים לתקשורת או באים להתווכח ולהראות כמה יודעים...
מלחמת הכוחות המגעילה שקיימת בהנהלה או לפחות היתה קיימת לא פסחה גם על האוהדים כולם כמו בובות על חוט...

בקיצור אלופי הארץ בדיבורים כשזה מגיע לתכלס זה רחוק מהאידאל.
ושוב הלוואי ודברים כן יתחברו ואנשים כן ישנו פאזה יבינו שמדובר בתהליך ארוך וקשה שלכל שלב יש את הקושי שלו ולא ניתן לדלג שלב עד שלא מסיימים בהצלחה את השלב הקודם.
בקיצור צריך אוהדים שמבינים בבניה , בתקשורת , בפוליטיקה, ולמרות כל הכישורים נטולי אגו...
יש כאלה רק לדעתי הם לא מעוניינים להתלכלך בבוץ ...

המודל הגרמני שאני מנסה לחקור אותו קצת יותר לעומק, ואוריאל דסקל כתב עליו כמה כתבות מעולות, מתבסס על ההבנה שבמוקדם או במאוחר תקרה, ואמורה לקרות לאנשי העסקים סביב מכבי נתניה(אייל סגל לפי התגובות שלו כאן הבין אותה מזמן)- שיותר מעורבות אוהדים=יותר אוהדים=יותר הכנסות.
וזה האינטרס מספר אחת של אנשי עסקים להיות חלק מזה.
לדוגמה: BBB של ירון ישראל.
אני לא יודע לכמת כמה מכבי נתניה תרמה לצמיחת הרשת הזו שצריכה להתמודד עם תחרות עצומה בשוק די מוצף. אני מניח שיש למכבי נתניה תרומה לא מבוטלת.
כשמכבי נתניה, קבוצה בליגת העל מפרסמת על החולצה שלה את BBB היא מקבלת פרסום אדיר במשחקי הקבוצה, בשידורי הטלויזיה, ובשיתוף פעולה שנותן הנחות למנויי הקבוצה.
כשיש 3,000 מנויים ומבצעים כאלה ואחרים מביאים אותם ל BBB ולא למתחרות זה כוח שיווקי! כש 3,000 מנויים יוצאים מהמסעדה מרוצים ומספרים לחברים שלהם זה מכפיל את עצמו פי כמה. וכשגם הם באים ויוצאים מרוצים העסק מתחיל להיות פונקציה מתפוצצת(e לאנשי המדעים כאן).
ירון ישראל לא עושה טובה למכבי נתניה ואת זה נראה לי שיש אנשים שלא מבינים! אתה לא רוצה להיות כאן נביא מישהו אחר! יכול מאוד להיות שזה גם יהיה המתחרה שלך!
על זה מתבסס המודל הגרמני ועל זה מבוסס האינטרס של החברות המסחריות שנכנסו לקבוצות בגרמניה גם אם הן אינם השולטים והקובעים הבלעדיים בקבוצה(תכלס? מה הן צריכות על הראש שלהן גם ניהול קבוצת כדורגל- שיתרכזו במה שהם יודעים לעשות ויהנו מהפרסום). בעל מקרה גם יש להם נתח בעלות ומן הסתם בן אדם עם 30% מניות יכול להשפיע יותר ממישהו עם 5% והכי חשוב- הרוב שייך לאוהדים!
כיוון שאני יודע שאם אשלח לינק אף אחד לא יקרא אני אצטט כמה דברים חשובים מתוך הכתבות של דסקל-

״בלב המודל הגרמני נמצאים האוהדים ולא הבעלים או בעלי המניות.״

״מועדונים גרמניים הם קואופרטיב - מודל עסקי שכנראה נוגע במהות הכדורגל יותר טוב ממודלים אחרים. למה? בגלל שכדורגל תמיד היה קשור בליבו למהות הקהילה בחיי האדם.״

״מודל הקופוארטיב לא מושלם, אין מודל מושלם, אבל הוא הרבה יותר טוב ממודל הנדבן, לפיו אינדיבידואל קונה קבוצה ומנהל אותה כאוות נפשו. לרכז כל כך הרבה כוח בידיהם של מעט אנשים, בדרך כלל חדשים לעסקי הכדורגל, מוביל הרבה פעמים את המועדונים למצב בו הם מתקשים לשרוד.
זה מודל שפשוט לא עובד בגלל שאגו הרבה יותר מדי חשוב במכניזם של קבלת ההחלטות במועדונים הללו. לפי חברת הייעוץ איי.טי קירני (A.T. Kearney): "המערכת הכלכלית בכדורגל מעודדת השקעות יתר ולקיחת סיכונים מוגזמת", על מנת לנצח משחקים, מעבר לכל היגיון כלכלי.״

״בעלי הקבוצות שרודפים אחר גביעים, השפעה פוליטית או הגשמה של חלום ילדות מסכנים את הקבוצות ואת הליגות, הזהירו היועצים. זה יכול לעשות טוב למועדונים - ע"ע צ'לסי. אבל לרוב זה נגמר כמו פורטסמות', שבפברואר 2010 נכנסה להליך כינוס נכסים. היא היתה קבוצת הפרמיירליג הראשונה שזה קרה לה, אבל יש עוד מאות קבוצות כאלו שקרסו בגלל מודל הנדבן. לא בהכרח בליגות הראשונות (למרות שזה קורה לא מעט), אלא בעיקר בליגות הנמוכות יותר. כאן בישראל זה גם קרה כמה פעמים.״
נראה לי שהמשפט האחרון ידוע...

״"מודל הנדבן" הוכח בתחילת המאה ה-21 כלא טוב לכדורגל. ומה שמתבהר יותר ויותר בתמונה הגדולה הוא שמועדונים בבעלות אוהדים מחזיקים את עצמם טוב יותר וזה בעיקר בגלל שהנאמנות של "הבעלים" לעולם לא נגמרת. המודל הזה גם מונע את העברת רוב הכוח לידיים של אינדיבידואל. והאמת, בגלל כניסת התקנות של הפייר פליי הפיננסי, הדרך היחידה להצטיין תהיה לבנות קהילות חזקות יותר של אוהדים; לחזק את הקשר עם הקהילות המקומיות; לערב יותר אוהדים בניהול המועדון (הספונסרים מתים על זה) ולהשקיע בנכס העיקר שיישאר עם המועדון לנצח - האוהדים.״



Sent from my iPhone using Tapatalk


עד כמה שאני זוכר ל BBB יש הסכם מפרסם עם מכבי ת״א כדורסל אז אני בספק אם הם צריכים את נתניה
מצא את כל ההודעות של משתמש זה
Like Post צטט הודעה זו בתגובה
שלח תגובה 


[-]
Share/Bookmark (Show All)
Facebook Twitter

הודעות באשכול זה
"עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה" - זיו פלם - 16-May-2016 14:29

קפיצה לפורום:


משתמשים שצופים באשכול זה: 1 אורחים