מכבי נתניה

גירסה מלאה: אז למה באמת משחקים ביום שני.
אתה כרגע צופה בתוכן שלנו בצורה פשוטה. צפה בגירסה המלאה.
מדוע מקיימים משחקי ליגה לאומית ביום שני אחר הצהריים? אף אחד לא מגיע אליהם, הם לא משודרים בטלוויזיה בדרך כלל ובעלי מינויים, שקנו מנוי ולא יכולים להגיע למשחקים הללו בגלל שהם אנשים עובדים או סתם תקועים בפקקים, נפגעים.

אפילו הקבוצות נפגעות.

מנתונים שאספתי עולה שאם קבוצה בליגה לאומית מוכרת כ־600 כרטיסים בימי שישי, היא תמכור רק 100 כרטיסים במשחקי יום שני.

"רואים את הירידה בעניין של האוהדים במשחק בצורה מובהקת", אומר מנהל קבוצה בליגה הלאומית. "בימי שני, למשל, אי אפשר לראות ילדים במגרשים. זו פגיעה כלכלית קשה של כמה מאות אלפי שקלים בעונה, וזה רק מכמה משחקים שדוחים לנו מיום שישי ליום שני".

"זה עניין פשוט", אומר מנהל אחר. ""לאוהדי הכדורגל יש הרגלים. בשישי ושבת אין להם בעיה להקדיש 5 שעות למשחק - נסיעות, שהייה באצטדיון וכו'. ביום שני אין את הזמן הזה לאף אחד".

אז למה בכל זאת משחקים בשני?

זה אך ורק בגלל הטוטו.

מה האינטרס של הטוטו שהמשחקים בליגה הלאומית יתקיימו ביום שני ולא ביום שישי?

על פי חישובי הטוטו, ביום שישי משחק בליגה הלאומית מביא הימורים שנעים בין 200 אלף ל־250 אלף שקל. ביום שישי לוקחים הימורים על משחקי סוף השבוע ולכן המשחקים בליגה הלאומית מצטמצמים למחזור של כמה עשרות אלפי שקלים. זאת מאחר שמהמרים בתוכנייה של הטוטו על משחקי ליגת־העל ומשחקים מהליגות האירופיות.

בימי ראשון משחקי הליגה הלאומית גם לא מכניסים הרבה מאחר שיש מחזורי משחקים שלמים באירופה. ואולם, ביום שני - כשבעולם כמעט ולא מתקיימים משחקים בארץ ובעולם - ההכנסה של הטוטו ממשחק ליגה לאומית קופצת ב־100%. משחק ליגה לאומית ביום שני מגלגל מחזור הימורים של כ־400 אלף שקל, אז לטוטו יש אינטרס לקיים את משחק הליגה הלאומית ביום זה.

מה עם האוהדים? הם, כאמור, פחות חשובים.

הבעיה היא שללא אוהדים אין כדורגל מקצועני. וללא אוהדים במגרש, שווי המותג צונח. אוהדים חשובים לא רק ליצירת האווירה אלא גם לשווי המותג. משחק כדורגל מרתק עם אוהדים שווה למפרסמים הרבה יותר מאשר משחק מרתק ללא אוהדים. שלא לדבר על כך שעל פי כמה מחקרים שנערכו, אוהדים דוחפים את הקבוצות לביצועים טובים יותר.

בעיה נוספת במשחקים ביום שני היא היא שהעברתם ליום שני, במיוחד בליגה הלאומית, מרימה להנחתה לאתרים ההימורים הלא חוקיים.

ביום שני, כאמור, תעשיית הכדורגל לא פעילה במיוחד, ולכן באתרי ההימורים הבינלאומיים (אינם חוקיים בישראל) משחקי הליגה הלאומית בישראל תופסים משקל סגולי גבוה. בכך נחשפות קבוצות כדורגל ישראליות בליגה הלאומית, שגם ככה לא ממש איתנות מבחינה פיננסית, לאינטרסים של תאגידי הימורים לא חוקיים מחו"ל.

"בכל משחק אפשר לראות לפחות אדם אחד שלא קשור לכלום המדווח כל מה שקורה במשחק לאתר הימורים", מספר מנהל בקבוצה מהליגה הלאומית. האתרים האלה מנפקים דיווח מפורט על כל מה שקורה במגרש - מקרנות, דרך הוצאות חוץ ועד למספר בעיטות למסגרת ומחוצה לה. על הנתונים האלה מהמרים בסינגפור, מלזיה ואיפה לא. וכשהם משוחקים ביום שני, הם חשופים הרבה יותר למהמרים הללו ברחבי העולם.

ידוע על נגע מכירת.המשחקים בלאומית, ידוע על המצב הבעייתי של האין קהל במשחקים הללו ובכל זאת, מתעקשים לקיים משחקי לאומית ביום שני. ובשביל מה? בשביל שהטוטו יכניס 450 אלף שקל ולא רק 200 אלף שקל למשחק כזה.

מעוות או לא מעוות?
אוריאל דסקל.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk
אמיר הטוטו מסתכל על הרווח שלו ולכן אתה צריך להחליט לקבל ממנו כסף ולשחק לפי הרצון שלו ( בלי קשר לשחיתות במשחקים ) או לוותר על כספי הטוטו , ולדעתי אין קבוצה בארץ שתסכחם לוותר ...
ולי זה נח בגלל שלא נופל על שבת. כל אחד והאינטרסים שלו. ביום שיהפכו את יום ראשון ליום שבתון כולם יהיו מרוצים.

Sent from my A0001 using Tapatalk
Reference URL's