מכבי נתניה

גירסה מלאה: הגענו גם להארץ. כבי נתניה במקום הכי נמוך ושכונתי בליגת העל
אתה כרגע צופה בתוכן שלנו בצורה פשוטה. צפה בגירסה המלאה.
עמודים: 1 2
מ

דורון אוסידון קיבל את הכוח במועדון וכסף עירוני על סמך המלצת דובר המינהלת, איש הקשר של ראשת העירייה יושב על הספסל ומזמין מכשפות, הדירקטוריון המוחלש הרים ידיים והגירעון המתפתח מאיים על העתיד. הביצועים של מכבי נתניה במגרש הם פועל יוצא של הניהול הכושל
ריח בלתי נסבל עולה בתקופה האחרונה ממשרדי מכבי נתניה. זה לא הריח הסימבולי של הכישלון שאופף את המועדון העונה – ניצחון ליגה בודד וארבעה מאמנים שונים על הקווים – אלא דווקא עשן הסיגריות שמרחף בכל מקום. נכון, נתניה פתחה את הקיץ במצב לא פשוט, אך קבלת החלטות לא ברורה, שמעלה לא מעט סימני שאלה, הצליחה לדרדר את מצבה ולחרוץ כמעט סופית את ירידת הליגה בסיום העונה.

בעונה שעברה הצליחה נתניה לשרוד בליגת העל למרות הפיאסקו הכלכלי של אלי שגב, שהותיר מועדון על סף פירוק עם בור תקציבי בסך מעל לעשרה מיליון שקלים. לאחר ששגב, שמחזיק עדיין ב-75% ממניות המועדון, נעלם מהארץ, החליטה עיריית נתניה לקחת על עצמה את הטיפול במועדון. קובי בלדב, המנכ"ל לשעבר שתמיד נמצא מאחורי הקלעים, ניסה לארגן קבוצת ניהול בראשות יוסי מאור, המחזיק ב-25% הבעלות הנוספים, כשלצדו הספונסרים דב לנד, ירון ישראל ואייל סגל. אפילו יצחק תשובה, אחד מעשירי ישראל ומבעלי המועדון בשנות ה-90', היה בתמונה.

הקבוצה המתגבשת הבטיחה לראשת העירייה, מרים פיירברג, להזרים ארבעה מיליון שקלים. "ביקשנו תמיכה מהעירייה לכיסוי חובות העבר", מספר אחד המעורבים, "אבל פיירברג החליטה כי היא לא רוצה לתת לנו, אולי האמינה שנתרום את הכספים הללו בכל מקרה". ייתכן שפיירברג קיוותה כי הישועה תגיע מראסל גלבוט וסאני קאהן, אנשי עסקים אמריקאים שהתעניינו ברכישת הפועל תל אביב והתקפלו ברגע האחרון. גם במקרה של נתניה הם נסוגו מהעסקה, והבטיחו תרומה מכובדת של 2.5 מיליון שקלים. בינתיים, קיבל המועדון רק מחצית מהסכום.

פיירברג החלה להתייעץ עם קובי ברדה, שעבד בעבר כדובר העירייה וכדובר מכבי נתניה. הוא לחש על אוזנה כי האיש המתאים ביותר להוציא את המועדון מהתסבוכת הכלכלית, הודות ליכולתו לגייס כספים הוא דורון אוסידון. ברדה מכיר אישית עם אוסידון: בתקופה שהאחרון שימש כיו"ר הפועל תל אביב הוא מינה את ברדה לדובר המועדון, אך בחלוף מספר חודשים – לאחר שהסתכסך עם הבעלים אלי טביב – שכנע אותו להתפטר יחד עמו.

שיחה באורך רבע שעה הספיקה לפיירברג להעניק לאוסידון חוזה לשלוש שנים לתפקיד היו"ר, שכר חודשי בסך כ-35 אלף שקל ברוטו והעברת זכויות הניהול לידיו. יתרה מכך, ראשת העירייה הסכימה להעניק לו את אשר סרבה לתת קודם לקבוצת הניהול של מאור: ערבות בכספי התמיכה העירוניים להלוואה בסך 7.5 מיליון שקלים מהבנק, כמו גם הגדלת תמיכת העירייה במועדון ל-2.1 מיליון שקלים.


צילום: מוטי מילרוד
לצד אוסידון, מינתה פיירברג את יוסי דורון, חבר מועצת העיר. באוקטובר כבר הודיע דורון על סיום תפקידו בטענה שעבודתו בקבוצה פוגעת בפעילותו הציבורית. "באתי רק להתנעה, לפרק זמן מוקצב מראש, לקלוט את אוסידון ולעזור לו", הסביר.

החריקות החלו להופיע בשלב מוקדם מאוד. אוסידון התפאר בכך שחסך כסף משמעותי למועדון הודות לתרומה שהשיג מחברו מני ויצמן – מהאנשים החזקים מאחורי הקלעים בהפועל תל אביב – עבור מחנה האימונים בלייפציג. קצת לפני הטיסה, התבקש ד"ר איציק בן מלך, ששהה בגרמניה, לבדוק את התנאים; מאמן הכושר של הקבוצה בעבר הבהיר חד משמעית כי אלה אינם ראויים. "לא היה שם כלום. המלון לא היה טוב, המגרשים גרועים", מספר בן מלך, שחודש וחצי קודם לכן סרב להצעה להארכת חוזהו: "לחצו עלי להמשיך בנתניה, אבל ראיתי שההתנהלות לא טובה. זה לא רציני מה שהולך שם".

למרות הדברים הנחרצים של בן מלך, החליט אוסידון להוציא את הקבוצה לגרמניה ומחנה האימונים אכן לא עבר חלק. יריבות האימון שנקבעו היו ברמה נמוכה, ובדיעבד גם סיבכו את הקבוצה בתלונה לאופ"א של מאכער שטען כי מגיע לו כסף בגין תיווך ארגון המשחקים. באחד מהחדרים במלון יצא משחק פוקר משליטה, כשאחד השחקנים נתפס מרמה ומספר מחבריו לקבוצה החליפו מהלומות. בערב אחר בילו השחקנים בקזינו.

לא בטוח שהמשך העסקתו של בן מלך כמאמן הכושר היתה מונעת זאת, אבל צריך לציין שמכבי נתניה סבלה העונה מרצף מדהים של פציעות קשות: לא פחות מארבעה שחקנים קרעו את הרצועה הצולבת בשלב מוקדם של העונה. אחד מאותם שחקנים היה עומר פרץ, שהשבוע מונה לעוזרו של מנחם קורצקי, המאמן האחרון לפי שעה.

ההתנהלות הכושלת נמשכה כששני זרים הונחתו לחתימה, פרטים לא נכונים על אודותיהם פורסמו בהודעה הרשמית, ותוך זמן קצר הם שוחררו. אוסידון, שוויתר על מינוי מנכ"ל כדי לחסוך בכסף, מינה את עורך דינו רני מנשה לתפקיד הדובר, אך זה עסק בעיקר בניסיון להסיר איומי תביעה נגד המועדון. בהיעדר דובר, נעזר אוסידון בשירותיו של ברדה, על אף שהוא מועסק במשרה מלאה כדובר מינהלת הליגה בכדורגל.

***


צילום: נמרוד גליקמן
בגביע הטוטו עוד נראתה הקבוצה טוב. פתיחת הליגה שידרה אופטימיות, אלא שאז עברו הצרות גם לדשא. תחת שלומי דורה צברה הקבוצה שבע נקודות בתשעה מחזורים. למרות שהיכולת היתה סבירה, האוהדים דרשו את ראשו ואת הראש של אוסידון שמינה אותו, והמאמן פוטר. גיא צרפתי, שהונחת על דורה כעוזר שבוע קודם לכן, מונה למאמן הזמני.

כאן נכנס לפעולה דירקטוריון המועדון, שהוקם זמן קצר קודם לפני כן לבקשת פיירברג, וכלל את הספונסרים ישראל ולנד, את בלדב ואת כוכב העבר ופרשן ההווה עודד מכנס. כזכור, ישראל ולנד היו בקבוצת הניהול המקורית שארגן בלדב לפני שהעירייה העניקה את זכויות הניהול לאוסידון. מצב מוזר ולא נוח? לא בעיני פיירברג.

"מתבייש להגיד, אני באמת לא יודע מה היתה המטרה של הדירקטוריון הזה", אומר ישראל, "זה היה אמור להיות סוג של פיקוח, אבל זה לא הצליח". גורם אחר מספר כי "אוסידון דאג לספר שהדירקטוריון לא יקבע דבר". הפורום המכובד התכנס בדיוק פעמיים: כדי למנות את ראובן עטר למאמן, ולאחר ששוחרר מהקבוצה עם מאזן של שלוש נקודות בשמונה מחזורים.

על אף שהפיטורים היו באוויר, הוחלט באופן תמוה לאפשר לעטר להיות אחראי על השינויים בסגל בחלון ההעברות של ינואר. ההחתמה הראשונה היתה של גיא גומברג, מגן בן 25 שחתם בתחילת העונה לחמש שנים בהפועל תל אביב ולא שיחק דקה במדיה. המועדון כבר הציג אותו בהודעה רשמית, אבל כעבור מספר אימונים הודיע עטר לאוסידון שהשחקן לא בכושר. גומברג שוחרר, קיבל פיצוי, ועבר לבית"ר תל אביב רמלה מהלאומית. החתמה נוספת של עטר, אילן בוקרה, לא אושרה בבקרה, ואילו הברזילאי טיאגו – שהגיע בהמלצת הקשר רומאריו פירס – שוחרר כעבור שני משחקים.

ההחלטה על פיטורי עטר חוללה סערה בין אוסידון לחברי הדירקטוריון, שחשו כי היו"ר מנסה להפיל עליהם את תיק הכישלון דרך התקשורת. התחושה התחזקה כאשר פיירברג הוציאה מכתב מעורפל ובו ביקורת על "רצף החלטות לא סדורות" ודרישה לכנס אסיפת הנהלה באופן מיידי. באסיפה סוכם למנות למאמן את המנהל המקצועי של מחלקת הנוער בני לם, שהיה המועמד המועדף אצל מקורבי המועדון כבר בקיץ. אוסידון הסכים, אך דרש מלם לקחת את המאמן הזמני, גיא צרפתי, כעוזרו. לם סרב, והתעקש על נתי עזריה. את מקומו כמועמד המוביל תפס אלי כהן, עד שלפתע קיבל אוסידון הצעה מהפועל פתח תקוה לקחת מהם את מנחם קורצקי ולאפשר לצרפתי לעמוד על הקווים במושבה.


צילום: שרון בוקוב
חברי הדירקטוריון הודיעו לפיירברג כי הם לא אחראים יותר לנעשה במועדון. בפגישה עם ראשת העירייה הטיחו ביקורת קשה על התנהלותו של אוסידון, בנוכחותו, וטענו כי היא חייבת לקחת ממנו את זכויות הניהול. בתגובה, מינתה פיירברג את מכנס, חבר הדירקטוריון, ליועץ מקצועי לאוסידון.

"אוסידון נכשל באופן טוטאלי מבחינה מקצועית", מסביר אחד מחברי הדירקטוריון, "מבחינה שיווקית, כל האנשים שהיו קרובים למועדון נעלמו. הוא הצליח לריב עם כולם. שוב חורגים מהתקציב ושוב נוצר גירעון שלפי ההערכות עומד על 4.5 מיליון שקלים. אפילו בליגה הלאומית מכרנו יותר כרטיסים. הוא הבטיח שיגייס כספים ולא הביא שקל. גם מכיסו לא השקיע כסף, כמובן. בינתיים בלדב עוזר לו לגייס תרומות לתשלום המשכורות".

הירידה הצפויה ללאומית עלולה להיות מכה הרת גורל לעתיד המועדון. במידה שהקבוצה לא תימכר, לא ברור מי אמור לכסות את הגירעון מהעונה הנוכחית. השבוע, למשל, נמכר למכבי תל אביב היהלום של קבוצת הנוער, פאדי נג'אר, תמורת כ-400 אלף שקלים. "כבר עכשיו לוקחים כסף מהספונסרים על חשבון השנה הבאה", מספר גורם במועדון על הפאניקה, "בנו על הגידול בהכנסות בעונה הבאה כתוצאה מחוזה השידורים החדש, אבל בשביל זה צריך איכשהו להישאר בליגה". גם כספי העירייה ששועבדו כערבות להלוואה יצומצמו משמעותית אם הקבוצה תשחק בלאומית, ולא ברור כיצד יצליח המועדון להחזיר את חובותיו.

ואולי הפתרון לבעיות נמצא באיש אחר של פיירברג - איש הקשר שלה במועדון, צ'רלי אבוטבול. פעיל הליכוד והמקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה בעבר שליח ונהג של המועדון, החל לאחרונה לשבת על הספסל ולהגביר את מעורבותו בניהול. בשבוע שעבר הזמין לאימון שתי מכשפות כדי לקיים טקס הסרת "קללה" מהמועדון. הסיטואציה המביכה, שכללה הדלקת אש, גרמה להפעלת גלאי העשן בחדר ההלבשה. הריח הרע מסרב להיעלם.




מכבי נתניה: "הכתבה רצופה בשקרים ואי דיוקים, לשון הרע והוצאת דיבה, אשר על כן המקום בו ייתן המועדון את ההתייחסות יהיה בבית המשפט במסגרת תביעת דיבה ולשון הרע שתוגש כנגד העיתונאי וכנגד העיתון".

עיריית נתניה: "באופן עקרוני, נמנעת העירייה מלהתייחס לרכילויות שאין להן כל אחיזה במציאות. נבהיר כי לראשת העירייה אין כל נציג במועדון מכבי נתניה וכן על פי חוק לא יכולה להיות לעירייה נציגות במועדון. כידוע, העירייה אינה בעלי הקבוצה, אולם כשהספינה עמדה לטבוע ביקשו האוהדים מראשת העירייה להציל את המצב, והעירייה פעלה מעל ומעבר לכל הנדרש והמצופה מרשות מקומית להתערב בפעילות של קבוצת כדורגל. מכבי נתניה ידעה עליות ומורדות וללא ספק תחזור לככב בעתיד בליגת העל. נדגיש שוב כי ראשת העירייה פועלת בנושא אחד בלבד, לאתר בעלים לקבוצה, ולצורך כך היא משקיעה זמן ומאמצים רבים".

קובי ברדה: "מרים פיירברג התקשרה ושאלה אותי על אוסידון. עבדנו יחד בהפועל תל אביב ואכן המלצתי עליו. חלק מתפקידי כדובר מינהלת הליגה הוא לתת סיוע, ייעוץ והכוונה כאשר פונים אלי. אין פה משהו חריג, אני בקשר עם כל דוברי, מנכ"לי ובעלי הקבוצות בליגת העל".

מני ויצמן: "מכבי נתניה נתקעה ללא מחנה אימונים כחודש לפני מועד יציאתה כאשר דורון אוסידון נכנס לניהול הקבוצה. להבנתי, איציק בן מלך עזר להם למצוא יריבות אימון ובלעדיו המחנה לא היה מתקיים כלל. נתתי להם תרומה ועזרה עם מלון בלייפציג, שאכן לא היה ברמה גבוהה, אבל התאים להם לקיום משחקי האימון".
אותי מסקרן מה לא מדוייק פה ומוציא דיבתו של אוסידון.
זו שאלת השאלות!
כי את הסיפורים הללו +- כולם מכירים. מה קרה באמת איך כמה ולמה- זו השאלה שלקהל הרחב ולפיירברג מגיע לדעת.


Sent from my iPhone using Tapatalk
רוצה את האמת ..? מכבי נתניה מועדון חארטה מוקף באנשים בינוניים ביום בהיר ואינטרסנטים וגם כשמנסים לעשות משהו טוב הבוחלטריה הנתנייתית כבר תדאג שכולם יתערבבו עם כולם .. פני הכדורגל בארץ .

אה .. ולא הייתי שם דקה. הכל לכאורה.

Sent from my iPhone using Tapatalk
(26-Jan-2016 21:21)טל.מ כתב: [ -> ]רוצה את האמת ..? מכבי נתניה מועדון חארטה מוקף באנשים בינוניים ביום בהיר ואינטרסנטים וגם כשמנסים לעשות משהו טוב הבוחלטריה הנתנייתית כבר תדאג שכולם יתערבבו עם כולם .. פני הכדורגל בארץ .

אה .. ולא הייתי שם דקה. הכל לכאורה.

Sent from my iPhone using Tapatalk

לא ממש עזרת לי לגלות את האמת.
תודה על הנסיוןSmile


Sent from my iPhone using Tapatalk
לא אני ולא כל השאר.


Sent from my iPhone using Tapatalk
שוב מסתכן ופותח את הרדיו על 90 אף אם.
שוב שומע שמספרים לנו על אנשי הדירקטוריון שהפריעו לאוסידון וכבר 20 שנה מורידים אותנו לאבדון.
אז כשפורטים יש את דוב לנד שכולם מחמיאים לו.
יש את בלדב שיש הטוענים שבלעדיו אין מכבי נתניה. הוא לא קונצנזוס אבל העונה בכל מקרה זז הצידה.
יש את יוסי דורון שלא קשור למכבי נתניה יותר מידי.
מה נשאר? סגירת חשבון אישי כלשהו בין אפי ישראל לאחיין שלו?
תנו שמות כבר!!! מי עושה רע למכבי נתניה????


Sent from my iPhone using Tapatalk
ואם הם יתנו שמות ??
מיהם בכלל חבורת הפרובקטורים האלה ??
יושב לו הדביל הזה בתחנה מפזר סיסמאות חסרות תוכן וכולם פה נדלקים... על מה ולמה ??? כי אפי אמר ??
זה פשוט עלבון לאינטיליגנציה המגיש הזה
(26-Jan-2016 22:42)אופיר34 כתב: [ -> ]ואם הם יתנו שמות ??
מיהם בכלל חבורת הפרובקטורים האלה ??
יושב לו הדביל הזה בתחנה מפזר סיסמאות חסרות תוכן וכולם פה נדלקים... על מה ולמה ??? כי אפי אמר ??
זה פשוט עלבון לאינטיליגנציה המגיש הזה

גם אפי, גם דוד חטב, גם אייל.
כל הזמן אומרים ״כולנו יודעים על מי מדובר״ ומסתבר שלא...
הרי אין סיכוי שאפילו אתה לא מבין שמשהו רקוב בממלכה ובשביל לצמוח צריך לעקור את העשבים השוטים.


Sent from my iPhone using Tapatalk
לא מדבר לא על אייל ולא על חטב.
אפי מבחינתי כבר מזמן הוכיח שכל מילה שיוצאת לו מהפה יש לה רק מטרה אחת - לייצר פרובוקציה ולהביא רייטינג. ההבדל בינו לבין פרובוקטורים אחרים היא הרדידות, הנומך והדביליות. באמת שאני נדהם כל פעם מחדש שנפתח פה דיון בגלל משהו שהאדון אמר.

ואפילו אני יודע (מעניין מה אומר ה״אפילו״ הזה...) שלא הכל מתנהל כמו שצריך אבל היות ואני באמת לא מכיר כל פרט ופרט מבפנים והיות ואני לא יודע מה המניעים ולמה נלקחו החלטות כאלה ואחרות אני לא מוכן להצטרף למחול השדים הזה גם שברור לי שבשורה התחתונה יש מנהל שאחראי להכל , לטוב ולרע.
זה לא הופך אותי לתמים, לבת יענה או למנותק מהמציאות. מבין בדיוק מה קורה פה לא פחות מכל מנהיגי המחאה למינהם, פשוט לא אוהב את ההתלהמות ואת אווירת ״היציע״ שמתחילה לחדור לכל תחום במדינה הזאת.
כנראה שאני נמצא פה במיעוט בנושא הזה אבל גם עם זה אני מצליח לחיות....
למה אתה נשמע כועס? באמת רוצה להבין מה שורש הבעיה כאן. מי האנשים שרוצים את טובת מכבי נתניה ומי מחפשים טובתם האישית?


Sent from my iPhone using Tapatalk
עמודים: 1 2
Reference URL's