מכבי נתניה

גירסה מלאה: כשלים חמורים בניהול כספי ההתאחדות לכדורגל
אתה כרגע צופה בתוכן שלנו בצורה פשוטה. צפה בגירסה המלאה.
לקחו 48 עד שעיתונאי אמיתי, Ben Mittelman מחדשות 2, הרים את הכפפה וגם קרא מה יש בדו"ח הזה, שמנסה לספר כיצד הגיעה ההתאחדות תחת הבנקאי התותח אבי לוזון לגרעון של 63 מיליון שקל. לא מיליון ולא שניים - 63. שזה רבע בערך ממה שגנבה אתי אלון מהבנק למסחר.
מהמעט שנחשף עד כה, השחיתות זועקת לשמיים. הציטוטים של חשב ההתאחדות (מאיר ליבר אם אינני טועה), הם לא פחות ממדהימים ("אם אני נופל אתה נופל יחד איתי"), ואם יושמעו גם בבית המשפט, ספק רב אם לוזון יצליח להיחלץ שוב.
הכדורגל הישראלי מלא בעבריינים מורשעים, טיפוסים מפוקפקים ושאר קומבינוטרים שמסתתרים מאחורי אנשי קש וממשיכים לגזור קופונים על עיסקאות, העברות ומתן שירותים לקבוצות. לוזון הוא אינו כזה, אך כנראה שהקדנציות שלו כיו"ר ההתאחדות היו כר פורה עבורם (עיסקת עמר דמארי, זוכרים?) וזה הופך אותו לכאורה לשותף מלא.
מכאן זה צריך לעבור רק למשטרה, כי גם במצבה היא הגוף היחידי שבאמת יכול לחקור את זה כמו שצריך.
כשלים חמורים בניהול כספי ההתאחדות לכדורגל: כך עולה מדוח שפורסם הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 2, ועוסק בתקופת כהונתו של אבי לוזון כיו"ר ההתאחדות. משרד רואי חשבון חיצוני קבע כי בתפקודו של לוזון נפלו "כשלים חמורים". לוזון עדיין משמש כחבר בהנהלת ההתאחדות לכדורגל ומשה אביבי, שהיה היועץ המשפטי של לוזון ומופיע בדוח כמי שהכשיר את הניסיון להכשיר את מחיקת החוב של ההתאחדות, הוא היום יו"ר ועדת התקנון.



החקירה נולדה בעקבות 22 מיליון שקלים ש"אבדו" מהספרים, חלק מחובות גדולים שהותיר אחריו לוזון בהיקף של כ-60 מיליון שקלים. היו"ר הנוכחי עופר עיני יזם את הבדיקה, שלבקשת משרד האוצר בוצעה על ידי משרד אלקלעי-מונרוב שבדק את ההתנהלות. הדוח חשף התנהלות לא תקינה של ההתאחדות לכדורגל.

על פי הבדיקה לוזון תקצב בשיטתיות במשך שנים את קבוצות הקטנות וקבוצות הליגה הלאומית הקטנות בסכומים קבועים שהגיעו לכדי עשרות מיליונים. לקבוצות הועברו סמוכים נכבדים מתוך כספי הציבור, כספים שמקורם בטוטו, ללא קשר לקריטריונים והרבה מעבר לסכומים שאותן קבוצות אמורות היו לקבל. אחת הקבוצות היא מכבי פתח תקוה, קבוצה שלוזון כמובן קרוב אליה מאוד ושייכת לבני משפחתו.

בדוח נקבע שלוזון ידע על הגירעונות שהצטברו אך התעלם מכך במכוון ובמודע. החוקר הגיע למסקנה שהכספים הללו מגיעים לכדי 38 מיליון שקלים מחובות ההתאחדות, ולא 22 מיליון כפי שנחשב תחילה.
אם אני נופל, אתה נופל איתי"

כשל שני שנחשף בדוח הוא התנהלות לוזן לאחר שנודע על הגירעון: לוזון החליט למחוק את החוב על ידי החזרת כסף בצורה רוחבית מכל הקבוצות, ולא רק הקבוצות הקטנות שקיבלו תקציבי עודף. הוא ניסה לעשות זאת בצורה חפוזה, שספגה ביקורת קשה בדוח. הנושא כלל לא עלה בוועדת הכספים, אלא כבדרך אגב בישיבת הנהלת ההתאחדות.

לדברי רואה החשבון של ההתאחדות שנחקר, לאחר ההחלטה שלא ניתן להמשיך להציג סכומים אלו כנכס הופעלו לחצים כבדים על ידי יו"ר ההתאחדות לשעבר להמשיך לרשום את החוב כנכס. בין השאר, על פי הבדיקה, לוזון השמיע אמירות כגון: "אתה איתי בנושא, אם אני נופל אתה נופל איתי".

"משמעות שתיקתם של נושאי המשרה בישיבה הינה תמיכה בהתנהלות יו"ר ההתאחדות שלא על פי כללי מנהל תקין ובחוסר שקיפות ויתכן אף בניגוד להוראות הדין", נקבע בדוח החריף. "עולה חשד לכאורה שהיה ניסיון מצד נושאי המשרה בהתאחדות המעורבים בסוד העניינים להסתיר את הגרעון ולנסות לקזז אותו בהליך טכני, ללא כל שקיפות או קבלת החלטות מסודרת תוך רישום כוזב".
"

בדוח נכתב גם שלוזון מסר כי נודע לו על הפרשה רק במהלך 2014. "טענה זו עומדת בסתירה הן לגרסאות שמסרו גורמים שונים בהתאחדות לגבי מעורבתו בנושא זה, והן לאמירות שלו בפרוטוקולים השונים המלמדים על הכרת הנושא. יתרה מכך חשוב לציין כי מר לוזון שימש כיו"ר פעיל בפעילות ההתאחדות והיה מעורב בהיבטים הכספים שלה".

שרת הספורט מירי רגב העבירה את הדוח לעיון לצדדים וביקשה תגובה מהירה עד ה-20 לחודש, ואז היא תיאלץ לקבל החלטה האם לערב את היועץ המשפטי לממשלה כדי שיכריע אם מדובר כאן בפלילים.

אבי לוזון עדיין חבר בהנהלת ההתאחדות לכדורגל, אבי לוזון מסר בתגובה: "טרם קיבלתי את הדוח. כל הכסף חולק לכלל קבוצות הכדורגל, ללא הבדל בין גדולות, קטנות או בינוניות. כל ההחלטות על חלוקה כספית קיבלו את אישור מזכירות או הנהלת ההתאחדות לכדורגל". מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "לא קיבלנו את הדוח. עופר עיני, יו"ר ההתאחדות הנוכחי, הוא זה שלחץ להקמת הוועדה. כל המסקנות והבדיקות ייעשו"
אבי לוזון הוא אחד הבעלים במכבי פ״ת גם אם לא רשום תמיד היה ותמיד יהיה...
עוד כשכיהן כיו״ר ההתאחדות עלה לאוטובוס השחקנים לפני משחק גורלי ונתן ציונות...
אורי שילה ברח בזמן רק לי יש דה ז׳ה וו מאלה שברחו אצלנו???
בדיוק נכון גם במכבי נתניה יש את האנשים שהיו כר פורה ואמרתי זאת לא פעם שבנתניה יש מכבסת כספים גדולה ורק משטרה כלכלית תעזור אבל חקירה רצינית של להב 443 היתה מוצאת מטמונים רבים בוודאות אני יכול לומר שהיו הרבה שחיתויות .
להב 433.
Reference URL's