מכבי נתניה

גירסה מלאה: תובנות מאתמול בערב
אתה כרגע צופה בתוכן שלנו בצורה פשוטה. צפה בגירסה המלאה.
עמודים: 1 2 3 4
אתמול בערב הלכתי עם השותף שלי ונציג ספק "שוויצרי" שלנו למשחק בבלומפילד ואני חייב לציין שעכשיו אני מבין טוב מתמיד את הפערים הגדולים בפרשנויות בין אוהדי הכורסא למעודדים במגרש ואת השוני בראיה בין הצופה האובייקטיבי והאוהד.
למרות 2 תוצאות התיקו והעליה לשלב הבתים,השוויצרים טובים וביותר מרמה אחת ממכבי ת"א ובמילים אחרות,הענקיים בישראל הם גמדים באירופה(וזה לא אומר שהם יסיימו ב0 נקודות ו0 שערים כמו מכבי חיפה).
הפער בין הכדורגל בישראל לאירופאי גדל משנה לשנה ואיתו הפער בין הכדורגלן הישראלי(והחיזוק הזר)לכדורגלן האירופאי ובמילים אחרות,זה לא אותו ספורט(הכדורגל בישראל ובאירופה) ובשלב הבתים תיהיה לנו הזדמנות פז לצפות ב2 מקצועות ספורט על אותו מגרש..
ערן זהבי,סקורר מדהים וכוכב ענק(בקנ"מ ישראלי),נמצא במקום הנכון ובזמן הנכון ואסור לו לחשוב על מעבר לרמות הגבוהות באירופה,אין לו מה לחפש שם בעיקר בגלל הפיזיות(ולא רק)ומה שיכלו לעשות בעבר אבי כהן ואלי אוחנה ורוני רוזנטל וחיים רביבו ואייל ברקוביץ ויוסי בניון כניראה כבר לא יוכל לעשות כדורגלן ישראלי בדור הנוכחי.
מכבי ת"א עברה שינוי דרמטי מאז הגעת מיץ גולדאהר(עקפה את מכבי חיפה)בכל הקשור לדרך הניהול/ההתייחסות למקצוע/צוות האימון/מתקני האימונים/ראיה רחבה ולמרות,במקרה הטוב היא מגבילה למועדון אירופאי בינוני וכש"חוד החנית" שלך מזכיר ביום טוב מועדון אירופאי מהשורה השלישית,הסיכוי לעסוק באותו ענף מתרחק והולך.

ולסיום התנחתה מוסיקלית,תענוג אמתי לחוות 13 אלף איש שמעודדים ושרים מגוון רחב של שירים קרוב לשעתיים,מעניין לציין שחלק נכבד מהצופים גימגמו לא מעט פעמים כשנאלצו לשיר את מילות "התקווה" בטכסים בבית ספר/צבא ובזכות הפיכת הההימנון לחלק מהרפרטואר במגרש,הם שולטים היטב במילים,למרות השוני במקצב.
מבלי לצפות במשחק, אפשר לסכם את כל סיפור העליה של מכבי ת"א באוסף של צירופי מקרים שפעלו לזכותם (ניהול שערוריתי/זלזול של מאמן פלזן בגומלין, פציעות רבות במאני טיים של שחקני מפתח בבאזל) הרבה מזל וערן זהבי אחד, אבל זה לא אמור לעניין אותם כי את הכסף הם יספרו.

ולכל מי שמבלבל את המוח על כך שהעלייה של מכבי תעשה טוב לכדורגל הישראלי ולקבוצות הישראליות וכו', אין לו מושג על מה הוא מדבר.
אתמול הונחה עוד אבן פינה, בדרך להפיכת הליגה הישראלית בכדורגל לליגה הישראלית בכדורסל טרום הפועל ירושלים ואורי אלון.
הפערים אכן גדולים ומשמעותיים ולמרות ההעפלה של מכבי ראו את זה בשני המשחקים האלה.

כל כך בולט לעין המשמעת, הפיזיות, הכושר הגופני של השחקנים, התנועה ללא כדור, הטכניקה, מה לא. הבסיס הקלוקל של הכדורגל הישראלי בא לידי ביטוי בצורה בולטת בשני המשחקים האלה ,ומה שהכי מדאיג שמצד אחד מדובר בקבוצה הישראלית הכי מקצוענית בארץ מאז ומעולם ומצד שני בקבוצה אירופאית מדרג בינוני ולא יותר.

אז זה נשמע מצחיק כל מה שכתבתי כשאנחנו יודעים איך זה נגמר בסוף, אבל באמת שהפעם השפיץ של הנעל ניצח. מכבי זכתה בשחקן שאחוז ניצול המצבים שלו הוא בין הגבוהים בעולם לדעתי. שחקן שמוכיח כנראה שאין דבר כזה סכומים מופרזים בכדורגל כל עוד אתה מייצר ROI ועד הרבה מעבר לזה.

אני חייב לציין עוד שני שחקנים במכבי - אלברמן, השחקן הכי אירופאי שיש היום בארץ. חכם, סוגר כמו שצריך, כושר גופני מצוין. קשר אחורי מהרמות הגבוהות. מת עליו.
טל בן חיים (הבלם) - נתן אתמול תצוגה במחצית השנייה, חבל הזמן. ראשון לכל כדור, עמידה נכונה, סגירות טובות, משחק שקט. מחצית גדולה .

בסופו של דבר לא יעזור כלום. אם הכדורגל שלנו יתקדם אי פעם זה יקרה רק אם קבוצות יצליחו לאמץ את הפורמט של מכבי. כל הבררה המקומית מביאה איתה את כל מה שלא מאפשר לנו להצליח בחיים, ולכן לדעתי ביום שגם אנחנו נזכה לסוג של גולדהאר הדבר ראשון שיצטרכו לעשות זה יהיה למצוא צוות מיקצועי זר (ולא חיקוי עלוב כמו שהפועל עשתה השנה) שיכניס פה נורמות חדשות ויביא שינוי לטווח ארוך.

עד אז נמשיך לקטר על דורה ושיטת המשחק שלו, דודי וחיימוביץ , וזגורי ואביב....
הפערים גדולים ומשמעותיים בין מכבי ת"א לקבוצות באירופה והפערים בין מכבי ת"א לקבוצות בישראל כנ"ל.
בתקופה שיעקב שחר מראה סימני התעייפות ואף אוליגרך מחו"ל שלא לדבר על טייקון ישראלי לא מתקרב לרעה החולה הזו שנקראת "כדורגל ישראלי", הופכת אלונה ברקת ל"אורי אלון" של הכדורגל ולמעשה האלטרנטיבה היחידה לתחרותיות בענף הזה.
אין במה שאני אומר שום טענה למכבי ת"א ואוהדיה, הם זכו "במפעל הפיס", אבל כל מי שלא חלק מהם, צריך להיות מאוד מודאג הבוקר.
צודקים בהחלט.
רק אני לא הייתי מסוגל גם אם ישלמו לי ללכת לראות אותם.
אני זוכר שביילדותי דודי ז"ל לקח אותי למשחק האליפות של חיפה הרגשתי שאני רוצה לקבור את עצמי.

Sent from my A0001 using Tapatalk
הכל מתחיל מתרבות ספורט והפניית משאבים אם מדינת ישראל היתה רוצה לגדל ספורטאים היא היתה עושה את זה אבל במקום זה היא מעדיפה לגדל לוחמים.
מספיק לראות מי שרת הספורט פה בארץ ומי היתה לפניה כדי להבין כמה שזה מעניין מישהו.
מה מפריע לנו, מועדון כדורגל דל בתקציב, ללא אוליגרך וצנוע - פשוט לחקות?
במכבי ת"א בזמן החימום עולים מספר אנשי צוות. הם מנהלים מעקב. לא נראה לי שהם מדעני גרעין. נראה לי כי המעקב הוא אחרי פרמטרים מקצועיים של כושר גופני ומוכנות. מה מפריע לנו לנהל אותו מעקב רק עם סטודנטים לחינוך גופני, מוכשרים ובעלי מוטיווציה? מה מפריע לנו לעשות שת"פ עם וינגייט דקה וחצי של נסיעה ממגרש האימונים (או חצי שעה בבוקר...)
בקיצור, מה מפריע ללמוד?
אז נכון שאין לנו כסף לצוות מקצועי גדול, למיכשור מתקדם וכו.
אבל גם תואם IBM עשה פעם את העבודה בצורה סבירה?

או שלחילופין ניקח מאמן שמגלגל שחקן למגרש. מצטער שחוזר לזה, אבל בנתיים זו התמצית.
היה לנו במועדון את המומחה מספר 1 בארץ לתחום(שליווה את התהליך במכבי ת"א והיום עוזר בתחום לגוטמן)והיום הוא בחל"ת כי לא מצאו בו צורך....
אין מה לעשות. יש פה בעייה בגנים.

מ"הילידים" לא תבוא הישועה, והמעטים שכן מסוגלים לא יגיעו לכדורגל אלא אם יהיה להם אתגר ותפנק אותם בלא מעט כסף.

רק סחורה "מבחוץ" תשפר את המצב וכל החברים של... והפרשנים של...והמקורבים של... יכולים להמשיך לבלבל לנו את המח. מאיתנו לא תבוא הישועה.
ואתה מדבר על איציק בן מלך ? כי אם כן אז בתור צופה מהצד לא ראיתי במה התרומה שלו באה לידי ביטוי על המגרש. לגבי ההערות של אסף - צודק בכל מילה, וזה מתקשר בדיוק לפוסט אחר שדנו כאן בדרך בחירת הזרים. אז כל עוד המאמן הישראלי הוא החאפר/הערס המצוי, והכדורגל הישראלי הוא סוג של קומבינה ומנוהל ע״י סוכנים מי אמר נמני/בניון, מה שנמשיך לראות הוא שכונה. אם מישהו היה רוצה ללמוד להשתפר להתמקצע - הוא כבר היה עושה את כל זה. אז נכון שלהיות מאמן כדורגל זה לא בדיוק המקצוע הכי מפרגן בעולם , אבל אף אחד לא מונע מאנשים להשתפר ולהתקדם. אבל יותר קל לגלגל שחקן החוצה ..


Sent from my iPhone using Tapatalk
עמודים: 1 2 3 4
Reference URL's