מכבי נתניה

גירסה מלאה: אודות הנצחון הראשון - רשימה
אתה כרגע צופה בתוכן שלנו בצורה פשוטה. צפה בגירסה המלאה.
אכן לא הייתה זו פתיחת עונה קלה. רגעי עגמת נפש רבים נגרמו לנו עד שזכינו לנצחון הראשון. אמת ויציב שהיו לנו סיבות ראויות לחוש מאוכזבים, אבל הצווחות שעלו משורותינו כאילו המצב קטטוני ומצריך עריפת ראשים לא היו במקומן. אין לי ספק שהם באו מלבבות החרדים לטובתה של הקבוצה, אבל לחזות כבר עתה את הגרוע מכל, זה, לטעמי, נמהר מדי.

הקביעה הבא שאציג עלולה לחשוף אותי להאשמה בתבוסתנות: פתיחת עונה מסוג זה היא גורלה הבלתי נמנע של כל עולה חדשה. לא ציפיתי ליותר מכך. מלכתחילה חזיתי חבלי לידה קשים בליגה הזו. מלכתחילה קיבלתי את הטענה שהם, בין השאר, אחת הסיבות לתוצאות המאכזבות. באשר לכך אני יכול ללספר על קורות עונת 99/2000, אשר גם היא הייתה לקבוצתנו עונת בכורה בליגה הבכירה לאחר העפלה. את ארבע העונות שבין 95/96 ל-98/99 עשתה קבוצתנו בליגה השנייה (בתקופה אותה אני מגדיר כ"ארבע שנות הגלות". ולא חשוב מה היה שמה דאז של ליגה זו, כיד הדמיון הטובה של פרנסי הכדורגל בארץ), ובאחרונה שבהן, עם מלמיליאן כמאמן ולסלו צה ככוכב הראשי, שבה לליגה הבכירה ("שבה" ולא "העפילה". הווי אומר הליגה הבכירה היא מקומה הטבעי). אני זוכר היטב את אוירת האופטימיות לקראת פתיחתה של אותה עונה, ואת המהלומות המפכחות שספגנו בפתיחתה.

ומה היה בפתיחת אותה עונה? כבר במחזור הראשון נחלה קבוצתנו מהלומת בית 6:0 נוראה ממ.ס אשדוד. בשני דוקא חילצה קבוצתנו תיקו חוץ 0:0 ממכבי ת"א, אולם אחריו באו ארבעה הפסדים בהפרש שערים מצטבר בן 11:5 כשהמביש בהם הוא הפסד בית 4:2 במחזור החמישי לעירוני רשל"צ. הפסד זה הכה בנו קשות כי כאן נצפו שלוש נקודות בטוחות, מה גם שבתקופות קודמות היה לשמה של קבוצתנו הד רועם באוזניה של הקבוצה מעיר היין. רק במחזור השביעי ליקטה קבוצתנו את נקודתה השנייה, אולם מיד לאחר מכן ידעה שני משחקים מהם יצאה בידיים ריקות. רק במחזור העשירי השיגה קבוצתנו את נצחונה הראשון (1:3 על הפועל י-ם). ברור שלכל אורך תקופה זו הייתה קבוצתנו מתחת לקו האדום, אולם למקום האחרון היא ירדה רק לאחר המחזור החמישי. נשמע תמוה, אבל הסיבה לכך היא שהייתה קבוצה אחרת (מכבי ת"א) שפתחה את העונה בעונש של מינוס ארבע נק'. לאחר המחזור החמישי כבר דבר לא עזר, וקבוצתנו החלה לשאת את כל הליגה על כתפיה. הנצחון במחזור העשירי לא זו בלבד שלא העלה את קבוצתנו אל מעל לקו האדום, אלא הוא אפילו לא חילץ אותה מהמקום האחרון. רבים העלו זעקות שבר על משבר פתיחת העונה הנוכחית, אבל אני יכול להעיד שלא ניתן להשוות דבר למוראות פתיחת עונת 99/2000 ולבלהותיה.

עתה, אולי, יימצאו שיטענו שקבוצתנו גנבה נצחון. ששיחק לה המזל. שהיא חמסה את היריבה מהצפון. לא מניה ולא מקצתיה. לקבוצתנו, בעונה זו, נגרמו מפחי נפש גרועים שבעתיים ממה שהיא עוללה ליריבתה. לפי יכולתה על כר הדשא, הייתה קבוצתנו ראוייה לכארבע נק' נוספות על מה שיש לה. זה לא מזל אלא התאזנות הסטטיסטיקה. אלת הצדק הקוסמי לא השיבה לקבוצתנו אלא קורטוב ממה שהיא נטלה בארבעת המחזורים הראשונים.
6:0 נגד אשדוד באותה עונה זה המשחק הכי מבאס שהיה לי אי פעם...בעיקר בגלל הציפיות
הטעות הענקית שח אותה עונה היא החלפת מלמליאן ...
לדעתי העונה כששחקני הרכש יכנסו לכושר אנחנו נלך ונשתפר וכולי תקווה שנעביר עונה רגועה בחוף מבטחים...
כמובן כל זאת אם יידעו לשמור על שקט בחדר הלבשה.
Reference URL's